Karenfolket bygger hus


I dag ska min vän starta bygget av sitt hus han har frågat om jag vill hjälpa honom. Självklart hjälper jag till och vi kan prata om nästa vandring som vi ska göra ihop.
Min vän är mest uppe i bergen och inne i djungel men han har sparat hela livet och ska nu bygga ett enkelt hus till familjen.
innan vi startar har vi en ceremoni för lycka, välgång och för att andarna ska vara goda och ta hand om marken runt huset

Gåvor till andarna
 
Första hålet och första stolpen har blivit välsignad

Nu är det bara att hugga i, här är det sandsäckar som vi ska ha till betongen

Kommentarer
Postat av: pappa B

Morrn!

Du har en fin blogg och nu undrar jag varför du aldrig hälsar på hos mig?

pappa B

Lura dina vänner idag, det är ju den första april (här hemma i alla fall s)

2009-04-01 @ 11:53:22
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Sara

oj hittade hit via PappaB,hur länge har du bott i Thailand? själv bor jag i Turkiet.har varit i thailand 2 ggr.vackert land.vart i thailand bor du?

2009-04-01 @ 23:57:12
URL: http://metrobloggen.se/ssy
Postat av: camilla-Öland

Så spännande att få följa hela hu bygget, kanon

2009-04-02 @ 18:38:16
Postat av: thaikalle

Pappa B tack för fin reklam på din blogg. Sara kul att du hittat hit ska kolla din blogg oxå.



C-Öland jag kanske åter kommer med bilder på huset när det är färdigt.

2009-04-03 @ 02:38:55
URL: http://www.thaikalle.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0