Elefant på hembesök


Plötsligt en dag när jag sitter i min trädgård och läser en god bok, Så står hon där stor vacker och hänger över min mur.
Hon sneglar bedjande på mina sockerrör som jag har tagit med från djungeln och planterat i trädgården.

Jag förälskar mig genast i denna kolossala dam och kan inte motstå hennes kloka bedjande ögon. Fram med machetan och så hugger jag ner alla sockerrör åt henne. Medans den 3 ton tunga damen börjar kalasa på läckerheterna Så passar jag på att krypa under magen på henne och under hakan 3 varv blir det. Jag håller tummarna att hon inte ska lägga sig på mig. Jag gör detta för det betyder tur att krypa under en elefant i Thailand.

Efter det visar hon prov på sin styrka, jag sätter mig på ena beten och hon hissar upp mina 97kg 2,5m i luften som ingenting.


Klart att man älskar en sådan kraftfull tjej. Hon har gått från Surin norr om Bangkok till Surathani och är nu på väg tillbaka till Surin. Ca 200 milavandring inget för en elefant. Hon är en mogen dam på 40 år kanske har du sett henne på hennes vandring hon har en liten busig kompis med sig som är 7 år. Elefanten är helig i Thailand och heter Chang Jag önskar lycka till på färden och hoppas att hon tittar förbi fler gånger.


   
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Wicky

Mycket vacker...

2009-02-12 @ 14:31:25
Postat av: Tarja

gudars vilket drömliv du verkar leva...

2009-06-18 @ 22:22:35
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0