Leos svåra uppväxt

Leos svåra uppväxt

Det är inte lät och vara liten och ha en massa jobbiga apor omkring sig

Jag heter Leo nu undrar ni säkert hur jag hamnade hos Thaikalle? Det var faktiskt några människor som inte ville ha mig och Lilly. Dom här människorna slängde in oss på Thaikalles tomt en natt.

Vi var jätterädda och plötsligt kommer en jättekatt och försöker bita ihjäl oss vi skriker så mycket vi kan.

Ut kommer Thaikalle springande med en vatten slang och en sopskyffel i högsta hugg. Han trodde att det var en katt som försökte äta upp hans papegojor.


Thaikalle slår vilt och sprutar vatten omkring sig i busken där vi gömt oss. Den stora katten blir livrädd och sticker sin väg.

Men thaikalle träffar mig med skyffeln så jag svimmar och ligger i buskarna 3 dygn. Han hittar Lilly svårt biten av den stora katten, han tar in Lilly tvättar  och hjälper honom.

Lilly är en kille

När jag till slut vaknar vet jag inte om jag lever eller är död jag ser inget och jag är bara en stor ler och blodklump. Jag försöker skrika och det piper lite om mig.


Marlee hör detta och tar hand om mig tvättar och pysslar om mig och efter några dagars sömn och god omvårdnad har jag fått livsenergin tillbaka.


Allt lungt och skönt mycket mat och sömn precis som en katt vill ha det. Men det dröjer inte  länge innan husfriden störs.


In flyttar det en Gibbonapa apor kan vara väldigt jobbiga jag lovar. Seagame som den här apan heter ska bara hålla på och brottas och kramas hela tiden, men det värsta jag vet är när hon drar mig i svansen sååå förödmjukande



 
Åhh nu ska hon kolla mina hörntänder suck..

Seagame flyttar till något projekt, skönt nu ska jag återgå till det som katter gillar bäst, äta och sova.


Men så en morgon när jag vaknar vad får jag se jo en ny apa åhhh nej. Tujtuj en liten bråkig och tjuvaktig makak som inte är still en sekund och hon ska hela tiden brottas och bitas i tassarna.


kompis vänta jag ska viska en sak

Förstår ni hur jobbigt allt är..

Nu är jag vuxen och det är lika jobbigt med apor........aldrig en lugn stund


Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt inlägg! :) Man ser riktigt hur sur Leo blir när Seagame drar han i svansen!

/marielil från forumet

2009-02-25 @ 08:23:22
Postat av: Suss

Cool kisse, han ser ju att finna sig i apbehandlingen trots allt :o) By te way, min häst heter också Leo..

//nevelius från forumet

2009-02-25 @ 08:43:12
URL: http://susslever.blogspot.com/
Postat av: Micha

Åhh gillar att du bloggar om djur!! :)

Älskar djur:)<3

2009-03-02 @ 08:45:26
URL: http://magiskamicha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0