Munkar 200 st


Idag var jag ute och körde med min mc. Jag ser två munkar som går på vägen och snart två till och ytterligare fem. Sen blir det bara fler och fler. Jag blir tvungen och stanna och prata med dom. Vad är det frågan om???

Jag hittar en munk som pratar bra engelska, han berättar att dom är 200 munkar som ska gå ca drygt 1000km.

Munkarna har vatten paus och sitter bredvid vägen och vilar. Munkarna är glada och berättar lite om buddis men. Dom frågar om jag är intresserad av att lära mig meditation och det låter intressant jag kanske skulle låta någon munk lära mig det.

  

Munken som jag pratar med undrar var jag kommer i från jag berättar att jag är från Sverige. Han säger att hans favorit fotbollsspelare från Sverige är Fredrik Ljungberg.

Snart ropar han till sig en annan munk och det är en tysk man. Som har blivit buddist och munk. Han är från Frankfurt han har varit munk i ett år och ska stanna i Thailand i fem år.

Sedan ska han åka till Frankfurt och byta av med en thailändsk munk som vill åka till Thailand

Jag frågar om det har varit svårt att fatta beslut att först bli buddist och sedan munk. Han berättar att det har vuxit fram. Från början var inte planeringen så men han har fått frid i sinnet och ett lugn i kroppen. Den tyska munken pratar nästan ingen thailändska så jag tror att han är beroende av den engelsk talande munken.

Jag önskar alla lycka till på vandringen och kanske kanske korsas våra vägar igen
.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0