Båttur i Bangkok


I dag blev det en båttur på floden i Bangkok

Jag tror att det finns mer än 300 tempel på bägge sidor om floden

Efter en stund träffade vi på den här rackarn mätt och belåten

Vi kastar i lite bröd för att se om det finns fisk? Nu förstår jag varför krokodilen ser så nöjd ut

Men det som förvånade mig mest var nog en skylt på Svenska

Pärsons tunna skivor. Hur har den hamnat här? är det ett gammalt bolag? exporterar dom knäckebröd till Thailand? finns det fler svenskar än jag som har sett skylten?
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo, vi har också sett den skylten under en klongtur för två år sedan. Pärsons tunna skivor säljer färdigskivad kokt och rökt skinka mm och till skillnad från många färdigskivade så har de faktiskt tunna skivor, därav namnet. Vi undrade också hur i herrans namn de hamnat där...

2009-11-12 @ 04:52:28
Postat av: Bus

Väldigt vackra bilder , som alltid!

Kul att se lite svensk reklam så långt borta, men ganska chockande kan jag tänka mig :)

2009-11-12 @ 17:27:22
URL: http://beckanbus.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag har också sett den och hade samma funderingar som du! :)

2009-11-14 @ 07:23:53
URL: http://nattfari.blogg.se/
Postat av: Drivern

Hej Thaikalle,

läser din blogg då och då,jag måste säga att du måste leva ett härligt liv.Strapatsrikt,men jag avundas dig!

Bilden på Pärssons måste du kunna slå mynt av om du tar kontakt med dem

2009-11-18 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0