Huset är klart


Nu är huset klart. Fantastiskt vackert och härligt fridfullt.

Huset är byggt på pålar 1,60 m upp det blir luftigt, skönt och en bra utsikts plats.

Ett av två sovrum, här ska vi sova i 3 nätter när vi inviger/välsignar huset

Får vi besök så har vi ett extra rum

Här har vi köket, med alla tänkbara bekvämligheter som man kan önska sig. Jag kommer att gräva en egen brunn och bygga en farang toalett/duchrum på baksidan av huset.

Folk kommer från hela byn och vill vara med och välsigna huset. Jag räknar till dryga 50 personer som mest på verandan. Huset är välbyggt.

Sedan blir det nudlar till alla.

Barnen vill sitta kvar helst hela kvällen. Dom sjunger för oss och vi har det jättemysigt.

Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag är nog en för bortklemad farang för att bo så, men det ser verkligen läckert ut!

2010-04-16 @ 07:24:06
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Hoppas du sovit gott och att du får en bra fredag <3

2010-04-16 @ 08:15:39
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Milo

Vad häftigt! Snyggt och härligt att se att man inte måste ha så mycket prylar... Det är verkligen skillnad från ett svenskt hus, och det är roligt att se dina foton. =) Mysigt hus!

2010-04-17 @ 00:29:04
URL: http://mlilja.net
Postat av: Annika

Vilket fint hus och vilken fin stämning det verkar vara med invigning etc. Gulla lite extra med Bosse Björn från mig

2010-04-17 @ 15:35:56
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Linn

jag är nog lite bortskämd, men hur klarar ni av att sova där utan ac? är det inte fruktansvärt varmt?

Annars såg det hur mysigt ut som helst :)

2010-04-20 @ 09:59:06
URL: http://linnlundin.blogspot.com
Postat av: Anette o Daniel Sköld / Halmstad

Tack för ett underbart möte med dig och dina vänner i byn. Jag och sonen kommer alltid ha med oss minnet från er gästvänlighet och invigningen av det nya huset.

Skickar bilderna jag tog och en liten filmsnutt som sonen lyckades spela in till din mail.



må så gott och hälsa alla från oss

2010-04-22 @ 20:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0