Trott om du vill

Det jag nu ska berätta är bland det märkligaste som jag har varit med om. Jag har ju på senare tid utforskat en del grottor. Spännande och många fantastika grottor som jag bara trodde fanns i sagornas värld.

Tempel
En dag när jag var ute och letade efter nya spännande grottor kommer jag till ett underbart vackert vitt tempel nära havet. Templet gnistrar i solen. Där träffar jag en munk han visar mig runt i templet och vi pratar, efter en stund berättar jag att det ska finnas grottor i närheten.

Munken lyser upp och berättar att grottorna är heliga och tillhör tempelområdet. Han pekar upp mot bergen och förklarar vägen till grottorna.

Efter det trevliga samtalet med munken är det dags att bege sig mot grottorna. När jag kommer fram ser jag två olika ingångar till grottorna. Vid den första ingången hör jag en massa barn som skrattar och busar inne i grottan precis som på ett dagis.

Då väljer jag att gå vidare till den andra ingången. Jag kommer in i en grotta och här är det ett öronbedövande ljud tusen och åter tusen fladdermöss flyger runt runt inne i grottan. Längre in i grottan är det fortfarande Fladdermöss som flyger om kring det är en sötaktig stank i grottan från fladdermus spillning. Spillningen ligger i drivor och jag får vada fram i skiten (senare får jag veta att fladdermus spillning är utmärkt gödsel till trädgårdar).

Fladdermöss
Stanken och allt oväsen gör att jag inte stannar så länge i den här grottan. När jag kommer ut skrapar jag bort allt skit från skorna och borstar bort det som har kommit på min T-shirt. Efter några djupa andetag av frisk luft och mätt på att utforska grottor börjar jag att gå tillbaka.

Jag passerar första ingången igen och hör återigen alla barnen där inne som skrattar och leker. Jag fortsätter förbi ett 20 tal meter och hör barnen hela tiden. Plötsligt stannar jag till och tänker varför är det barn inne i den grottan?
Jag fortsätter en bit men stannar återigen. Någonting får mig att vända och gå tillbaka till den första ingången jag tvekar först men går sedan in.

Det sitter ca 8-10 vitklädda personer i en ring. Min första tanke är att oj nu tränger jag mig på några människor som har någon slags undervisning här.

Jag visas fram dom pekar att jag ska sitta ner. Jag sitter ner och tittar mig runt vilken kontrast från den andra grottan inga fladdermöss inget oväsen allt är tyst och ro givande.

Ingen säger något och först nu reagerar jag på att jag inte ser några barn jag sitter och tänker en stund och känner mig väldigt konfunderad var är alla barn som jag hörde så tydligt.

Jag blir inte klokare på det här utan frågar en kvinna i femtio års åldern vart alla barn har tagit vägen. Jag hoppar till när kvinnan svarar med en tre årings röst att alla barnen är kvar i grottan.

Nu är förvirringen total jag försöker att koncentrera mig, inte lätt att samla ihop alla tankar vad menar hon. jag frågar igen var då jag ser inga barn.

Hon skrattar och berättar med sin barn röst att barnen är i kropparna på dessa människor. Men säger jag nu pratar dom inte. Nej dom är bara barn, barnen har aldrig sätt en utlänning tidigare och dom är blyga.

Jag vill få en logisk förklaring på det som händer här inne. Jag tittar runt och i ögonen på alla nu ser jag att dom är blyga men samtidigt plirar det en massa bus i ögonen på dom.
Jag bestämmer mig för att skoja med en annan kvinna som även hon ser ut att vara i femtio års åldern. Skulle du vilja ha en farang (utlänning) till pojkvän.

Nu brister det för alla och dom tjuter av skratt både män och kvinnor och det är barnskratt som ekar inne i grottan.

Kvinnan som jag ställde frågan till skrattar så hon håller på att kikna och skriker till mig är du galen jag är ju bara ett barn.

Snart tystnar det åter och jag reser på mig bockar artigt och backar sakta ut alla ler mot mig. När jag kommer ut drar jag några djupa andetag lite om tumlad börjar jag sakta gå neråt.
Jag stannar till står och tjuvlyssnar en lång stund men jag hör inga barn. Dom vet att jag står och lyssnar.

Dom vit klädda
När jag kommer ner går jag fram till min mc startar den och åker en bit, en man som kommer gående. Måste berättar för honom vad jag har upplevt.

Han förklarar att dom här människorna lånar ut sina kroppar och det är inte alltid som det är barn som kommer in i deras kropp i bland kan det vara Your yak det kan man se på deras ögonvitor som blir helt blodröda då (Your yak en jätte med stora huggtänder).

Han berättar att dom är helt vanliga människorna som har en vanlig vardag, men att dom träffas då och då i grottan. Dom kan även berätta vad som kommer att hända i framtiden och varför saker och ting har blivit som dom har blivit

Jag åker vidare med en märklig känsla i kroppen vad var det som hände? Jag är entusiastisk nästa gång jag träffar utlänningar och berättar min historia men varje gång jag berättar den så tittar folk undrande på mig. Så jag har beslutat att skriva ner den och inte berätta den igen.

Jag säger trott om du vill.

Al photos on this blog copyright  Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har läst mycket om sånt där. Coolt att du fick uppleva något sådant :)

2010-02-10 @ 11:36:08
Postat av: Annika

Vilken fantastisk upplevelse! Det är så roligt att läsa om dina äventyr och se fina bilder.

2010-02-10 @ 22:19:22
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det finns mycket som inte går att förklara. Jag är lite avundsjuk på din upplevelse. Varför inte hellre tro än tvivla?

2010-02-13 @ 08:24:02
Postat av: Gitta

Det här var riktigt spännande att läsa, mycket märkligt äventyr.

Skulle vara trvligt med en förklaring :-)

Kanske någon munk har åtminstone en teori.

Tack för att du delar med dej av foton/historier.

Gitta X22

2012-04-02 @ 12:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0