Marlee chock besked


Nu har jag fått telefonkontakt med Marlee. När jag pratar med Marlee så brister det för henne hon är förtvivlad otröstlig. Marlee som har varit på pass myndigheten har fått ett chock besked du får inte förnya ditt pass. Motiveringen du behöver inget pass.
Hon är vilsen och ensam och det tar två dagar innan hon får kontakt med mig och kan lämna det tråkiga beskedet.

Livet är inte rättvist och Marlee har haft ett hårt liv med många motgångar. Hon misströstar och förstår inte varför allt måste vara svårt och omöjligt här i världen. Det är svårt att trösta Marlee så här på distans.

Det var ett tungt besked för oss. Jag vill inte ge upp utan säger till Marlee att allt går att lösa vi måste bara prata det enda språk som dom förstår DOLLAR. Innan Marlee åkte iväg till Burma så sydde vi in dollar i hennes kläder. Sprätta upp kläderna och ta med alla pengar gå tillbaka till kontoret ta munken med dig.

Vi hoppas att den nya planen ska fungera jag vill inte tänka på hur Marlee ska känna sig om hon får ytterligare ett negativt svar.
När Marlee ringer till mig från Burma så kostar det 5 dolllar i minuten. Det finns internet cafeer men vissa IT sidor finns inte eller är censurerade hotmail finns inte i Burma. Vi är även försiktiga  med vad vi skriver i mail tillvarandra

Al photo on this blogg copyright Thaikalle

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Stackars Marlee, hoppas det ordnar sig på något sätt. Det är för jävligt att Burma behandlar sitt folk på ett så nedvärderande och odemokratiskt sätt. Dessvärre gäller det ju inte bara Burma.

2010-06-10 @ 22:21:07
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vi håller tummarna för att det går bättre denna gång och att Marlee får sitt hett efterlängtade pass.

LYCKA TILL MARLEE

2010-06-11 @ 06:10:52
Postat av: Britt-Marie / Malee

Vi håller tummarna också! Hoppas verkligen det går vägen, stackars Marlee och stackars dig också Kalle!



Kram från Phuket!

2010-06-11 @ 09:29:53
URL: http://gingmalee.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0