Karenfolket bygger hyddor


Nytt besök i Tigerbyn. Efter att ha pratat runt lite i byn fick jag ett infall, jag frågade om jag får bygga ett hus hos Karenfolket. Nu blev det stor uppståndelse det kallades till storråd och alla skulle säga sitt. Jag får inget besked nu utan ska återkomma på söndag.

Här är den vänstra handen som ska godkänna mig i byn

Här är högra handen som redan har godkänt mig.

Blir jag godkännd så är det här som min hydda ska byggas. Hyddan byggas på pålar precis som Karenfolket har gjort i århundraden.
Även om jag blir godkänd i byn så är det en ledare som bor 120 km från byn som ska säga sitt innan jag kan starta bygget.

Det blir spännande och jag är inte helt säker på att jag blir godkänd. Karenfolket är rädda och måste tänka över konsekvenserna av att ge en bit mark till en farang.

Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Fantastiskt! Hoppas allt går vägen...

2010-03-03 @ 08:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0