Djungeln för farlig just nu.


Den här tiden på året brukar jag vandra i Burmas djungel. Jag åker till mina vänner i bergen men får snart veta att det har varit oroligt inne på Burmas sida flera personer har blivit skjutna mellan ögonen och de vet inte riktigt vem/vilka det är som skjuter. Kanske Karen armen eller Burmas arme. Hur som helst är det för farligt att ge sig på en djungel promenad nu. Då bjuder jag mina vänner till en nyöppnad musik bar de är först tveksamma för dom har knappt varit nedanför bergen. Jag står på mig och insisterar på att dom ska komma. Det är bara två bröder Dam och Nanne som vågar sig hit. Baren heter "Small world bar" här är det musik begåvade killar som älskar att spela, de driver denna bar. Just den här kvällen är Thailands svar på Bob Marley gästspelare och det är fullsatt. Jag har sett till att vi fått det bästa bordet så att mina vänner ska få en härlig musik upplevelse.



Dam, Bob Marley (thai) Nanne

Efter en stund dyker det upp två fotbollsspelare från Kamerun mina vänner som aldrig har sett svarta människor tidigare blir chockade och frågar vad det är för något. Jag försöker förklara så gott jag kan att de är från Afrika och att de spelar fotboll. Jag ordnar så att de får hälsa på varandra och mina vänner bugar och bockar och tycker det är stort att få hälsa på dessa svarta män.

Under kvällen träffar dom även en äkta blondin för första gången i sitt liv. Här är det Mia som hälsar på Karen killarna från bergen.

Som grädden på moset får de även dansa med en äkta norrlänning Hasse Östmalm från Umeå. Behöver jag säga att vi hade en fantastisk kväll.

Dam och Nanne berättade för kompisarna i bergen vad de har varit med om denna kväll men de behöver bildbevis för att övertyga sina vänner.
Al photos on this blogg copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: HANSJO

Så sorgligt med dessa oroligheter på Burmas sida. Men vilken glädje du har skänkt dessa vänner med denna härliga kväll och din gästfrihet! Ja vilka kontraster, man förstår att dom behövde bildbevis. :-)

2011-05-01 @ 16:20:36
Postat av: Henrik

Var kan finns den här baren någonstans? "Nedanför bergen från Burma" räcker liksom inte för mig ;-).

I Thailand, nära Hua Hin??

/H

2011-05-01 @ 19:13:21
Postat av: Annika

Coolt, måste besöka denna bar när vi kommer till HY nästa gång.

2011-05-01 @ 20:03:08
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Thaikalle

Den ligger i Huay yang

2011-05-02 @ 01:40:14
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Marita

Vilken kväll! förstår att de behöver ha lite bildbevis att visa sina vänner:)

PS. jag tror att apungarna är gula så att mammorna kan hitta dem om de kommer bort DS. ;D

2011-05-07 @ 06:10:41
Postat av: Thailand

jag vill resa till Thailand igen saknar det så mycket :/

2011-08-24 @ 12:28:33
URL: http://www.resatillthailand.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0