En Kämpe



Det är stor idrotts dag i skolan.Daw som är från Karenfolket är med i Cheerleader teamet och dom har tränat mycket.
Jag åker till skolan för att titta.

När Daw och hennes kompisar som känner mig väl ser mig blir dom jätteglada. Idag har dom gjort sig extra fina, marketing linjen ska möta data linjen i en volleybollmatch.

Jäklar jag har glömt att ladda batteriet i kameran så det blir bara några bilder.

Thailändarna kan vara väldigt rasistiska och det är inte lätt alla gånger att vara från karenfolket. En dag var det bråk i skolan 3 thaitjejer gav sig på Daw. Sedan när Daw var på väg hem från skolan hade dom samlat ihop 30 tjejer som attackerade Daw.

Daw gömde sig hos några av sina vänner och blev tvungna att ringa polisen.Polisen kom inte.

Daw är en tuffing hon går ut ensam till hela skocken dom slår henne med en bambukäpp och har en stor sten som dom försöker krossa skallen med. Men Daw slåss för sitt liv och dom 3 tjejerna som startat hela bråket åker på en rejäl omgång av Daw.

Polisen kommer till platsen och alla tas till polis stationen. Lärare blir kallade och även jag.
   

Polisen konstaterar att båda sidor har gjort fel och kan därför inte göra något.
Allt lugnar ner sig och efter några timmar får alla lämna polisstationen.

På väg från polisstationen tittar jag på Daw hon är blåslagen hela ryggen blå och svullen och hon har svårt att gå.

Men jag ser något i hennes ögon som gör mig stolt en glöd, hon vann den här matchen hon vägrar att någon ska sätta sig på henne. Vi säger inget men jag ser att hon är nöjd och hon ler till mig.

Jag är också nöjd jag har sponsrat en del av denna tjejs utbildning som kommer från en utsatt grupp och jag har valt en vinnare en kämpe.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: emelie

Tack! Spännande liv du lever!:-)

2009-02-14 @ 14:52:13
URL: http://frokensundin.blogg.se/
Postat av: Lizelott

sv: Tack desamma. Spännande blogg!

2009-02-14 @ 14:55:11
URL: http://zoulfashion.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack snälla, önskar dig detsamma!

2009-02-14 @ 15:12:03
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: diana

Så fin blogg du har! Ska vi följa varandras via bloggkoll?? =) Kram

2009-02-14 @ 19:39:18
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0