Marlee vad har hänt i Burma?


Marlee kom till första stora staden. Där sov hon i ett tempel ett par nätter. Det höll på att gå illa redan i starten med Mc taxin, dom blev stoppade av militären för att Marlee inte hade hjälm på sig lyckligtvis var dom här militärerna bara intresserade av pengar efter att ha betalat 1500thb i böter kunde dom åka vidare.

Munken hämtade Marlee i templet och dom tog sig vidare till hvudstaden. Munken har tagit Marlee till ett tempel här kan hon bo ganska tryggt. Jag har fått kontakt via mail med Marlee. Måndag skulle hon tillsammans med munken besöka myndigheten för att förnya passet. Det är inte många som har telefon och det är svårt att ha tel kontakt. Jag har visserligen fåt ett telnr till templet och lyckats komma fram en gång men då var inte Marlee i templet.

I dag har Marlee varit inne på mailen oturligt nog så var inte jag ute på nätet just då. Men Marlee fick kontakt med en vän till oss som bor i västerås kvinnan kontaktade mig via telefon och berättade att någonting har hänt vad vet vi inte men Marlee var mycket angelägen om att få kontakt med mig.
Al photos on this blogg copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Helvete, vad har hänt? Nu sitter vi här, massor av falanger som inte ens träffat Marlee och är jättenervösa! Och inget kan man göra, kan bara säga att våra tankar är hos er båda....

2010-06-09 @ 10:41:54
Postat av: Annika

Hoppas det är ett positivt besked och inte ett negativt. Jobbigt som Lotta säger att bara vänta och inte få veta fakta direkt.Det måste vara skitjobbigt för dig ThaiKalle på alla sätt och vis. Jag håller tummarna för er båda men skänker en extra tanke till Malee...

2010-06-09 @ 21:58:38
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Bobbo

vem i västerås ?? vet att Sivilai åker till Thailand i dagarna

2010-06-11 @ 08:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0