Skulle till Vietnamn hamnade i Malaysia

Dags för en liten tripp till Vietnamn. Planet går 06.45 på morgonen lika bra att ta in på ett hotell i Bangkok.  Jag beställer väckning 0400 i receptionen. Därefter går jag till en favorit restaurang och beställer hoj namlom (Ostron med rätt ingredienser mycket strakt men gott). När jag är mätt och belåten är det dags att krypa till kojs ska ju upp tidigt.


Jag vaknar med ett ryck hotell telefonen ringer ilsket, ögonen fixeras på klockan som visar ”0500”. Aj aj personalen har missuppfattat väckningstiden och jag förbannar mig själv för att jag har litat på receptionisten. Jag kastar på mig kläderna rusar ut på gatan hugger första taxi. Jag skriker åk åk till flygplatsen full gas. Taxi killen ser att jag är lätt stressad och börjar förhandla priset han vill ha 500 bath, Ja ja kör bara. Det är inte läge att diskutera fram rätt pris nu eller att byta taxi. När vi kommer upp på motor vägen trycker han gasen i botten men bilen bara brölar det händer ingenting efter en lång stund lyckas han pressa upp bilen i 70km/h men det är också allt. Normalt när man åker taxi i Thailand kör de som dårar och man är livrädd, alla tror att de är Michael Schumacher.

Men just nu för en gångs skull lyckas jag med konststycket att hitta en taxiförare som bara kommer upp i 70km/h. Det har aldrig hänt förut och jag har aldrig hört om någon som varit med om detta.

Jag vet att det är kört att jag missar planet trots att taxi killen hela tiden bedyrar och säger no problem no problem.

Jag hoppas in i det sista att planet ska vara försenat jag springer in men försent vad gör jag nu? Jag måste ut ur landet idag för att göra en visarun och behöver få en stämpel i passet. Det är bara att bita i det sura äpplet och beställa en ny flygbiljett. Jag köper en biljett till Malaysia i stället planet går 10.00. Jag tänker ringa Marlee och berätta vad som hänt men då kommer nästa kalldusch mobilen.


Den har jag glömt på hotellrummet p.g.a stressen. Jäklar mobilen är sprillans ny och jag vill inte missa mitt simkort. Hur stor är chansen att jag får tillbaka mobilen? inte stor. Jag bestämmer mig för att göra ett försök. Hoppar in i en taxi och kör mot Bangkok och hotellet. Det är hemska köer och när klockan har hunnit bli 0800 och vi inte har kommit fram till hotellet börjar jag att kallsvettas. Vad ska jag göra fortsätta mot hotellet och riskera att missa nästa flygbiljett eller ge upp mobilen vända och åka mot flygplatsen igen? Jag fortsätter mot hotellet väl framme betalar jag taxin springer in i receptionen min mobil flämtar jag fram, svetten sprutar ur pannan och i ren förskräckelse står det en städare där som plockar fram en telefon från sin ficka.

Yes min telefon jag vänder på klacken ut för att fånga en taxi igen och full fart mot flygplatsen. Nu är det järnet som gäller det är 50/50 att jag ska hinna inget får hända nu. När vi kommer fram måste jag springa, med 5 minuters marginal kommer jag på planet. Pulsen är fortfarande hög när jag sitter på min plats svetten pumpar ut från varje por och är omöjlig att stoppa. Han ju inte duscha eller borsta tänderna och doftar inte honung precis, jag tycker synd om mina med passagerare. När jag kommer till Malaysia tar jag en buss in till Kualalumpor. Väl framme går jag runt och tar lite foton i staden och på folket. Sen är det dags att leta hotell. Det får bli en taxiresa igen jag blir rekommenderad ett hotell av taxikillen det var snällt men jag glömde/tappade kameran i bilen förstås. Bilderna är från min mobil som jag tack och lov fick tillbaka.

Jag passar på att prova en inhemsk öl lite för vattning för min smak

Maten är billig och god
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det verkar inte som om det var meningen att du skulle ut ur landet. Hur mycket otur kan man ha på en och samma dag? Stackare!

2010-10-30 @ 11:58:09
Postat av: Sara

Guuud vilken morgon, stackare!

2010-11-03 @ 14:58:09
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag blev svettig av att bara läsa....sicken osis hela tiden! Hoppas det blev lite bättre flyt härefter......

2010-11-05 @ 17:37:44
URL: http://annikathailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0