Shanghai Kina


Tycker man att Bangkok är stort ja då är Shanghai gigantiskt med sina 23 miljoner invånare.  Det första som jag la märke till var hur rent och snyggt det var inget klotter och inget skräp.

2009 var den här skyskrapan högst i världen med sina 492 meter
  
Trots att det var disigt i dag så var utsikten magnifik.

Självklart besöker jag ett av stans älsta tempel här med en jätte buddha i silver.

Shopping är ett måste i Shanghai och det finns många fina affärs gator, här har man dekorerat inför det kinesiska nyåret.

Efter ett par timmars shoppande springer jag ihop med ett par gamla kompisar Jonas(Sverige) och Phia(Thailand) bland 23 miljoner kineser.

Shanghai är en stad väl värd att besöka, jag kommer troligtvis tillbaka.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Nästan som Singapore då, där är ju också rent och fint. Skall så många människor bo ihop så måste de nog ha tuffa lagar mot nedskräpning och visst är det roligt men en stad utan en massa klotter och skräp?

2011-02-17 @ 08:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0