Marlee i Sverige

Så kom den stora dagen då Marlee kom till Sverige. Hon åkte på sitt nya Thailändska pass och i passet är stavningen inte Marlee utan Marli. Så i fortsättningen blir det Marli.

- Vad tycker du om Sverige?

- Not so bad. Bättre än jag har hört.

- Vad tycker du om maten då?

- Inget vidare ganska smaklös jag lagar hellre maten själv.

- Hur länge ska du stanna i Sverige?

- 3 månader. Det var inte så kallt som jag hade föreställt mig, jag älskar alla fantastiska blommor speciellt rosorna.

- Vad ska du göra i Sverige?

- Jag ska hälsa på svärmor på Lördag och sedan många härliga vänner som jag har i Sverige.

- Sverige är stort och du har vänner i norr och söder. Hur ska du hinna med att träffa alla?

- Inga problem jag tar taxi.

- Hmmm det är inte samma taxi priser i Sverige som i Thailand. Har du sett något som är annorlunda än Thailand?

- Oja väldigt mycket. Först var det husvagnarna som jag såg hade ingen aning om vad det var för något. Människorna är väldigt långa och bleka. ”Jätte snygga” och trevliga, Havet är fruktansvärt kallt, Mycket bra service på restaurangerna även om maten inte smakar så mycket.
Marli tycker att blommorna är fantastiska.
Brrrr vad kallt det är i vattnet.
Al photos on this blog copyright Thaikalle.

Kommentarer
Postat av: Brittmari

Å, vad underbart! Grattis till passet och att få uppleva Sverige...som för tillfället visar sig på sin bästa sida....i Örebro, i alla fall.

Jag hoppas att ni kommer ha det superhärligt och att ni uppdaterar fler gånger. Det var jätteroligt att du intervjuade henne...så vi fick höra vad hon tycker om Sverige. Kram till er båda!

2011-07-07 @ 17:37:56
Postat av: Marie

Välkommen till Sverige!

Hoppas att du skall trivas här.

Marie och Kjell

2011-07-07 @ 19:50:26
Postat av: HANSJO

Välkommen till Sverige "Marli"! Det är ingen bedrift att resa hit men i ditt fall att ha ett giltigt pass är en sann bedrift. Hoppas du får en fin vistelse här. :)

2011-07-07 @ 21:50:06
Postat av: Fam Larsson

Kul att resan gick bra hoppas att vädret håller i sig länge så att vi också får uppleva värme i Sverige när vi kommer hem. Kicki o Lasse hälsar.

Ser fram emot att ses i Sverige:)

2011-07-08 @ 05:29:45
Postat av: Gun och Krister

Hej Wan!



What a suprise you are here. Hope to see you (and Jonnie of course). You are so welcome to visit us in Örebro.Send a mail!



Kram

2011-07-08 @ 23:14:26
Postat av: Lotta

Grattis till Marli och passet! Vad kul att hon äntligen, äntligen fick göra en resa till ett annat land än Burma! Och så långt det blev första gången. Måste kännas underbart! Länge leve friheten att få ta sig dit man vill!

2011-07-09 @ 08:08:23
Postat av: Annika

Marli välkommen till Sverige! Hoppas du kommer att få uppleva en angenäm vistelse här. Frihet att få resa över gränserna är guld värt.

2011-07-11 @ 21:15:26
URL: http://annikathailand.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0