Fotbolls proffs från kamerun


Ndoumbe 22år och Josef 25år från Kamerun de är fotbollsspelare. Båda spelade i högsta divisionen i Kamerun. Som alla andra fotbollsspelare drömmer de om en proffs karriär. Dom fixar en agent som ordnar ett lag i Tunisien och sedan blir det spel i Irak agenten som tar betalt för spelarna sticker med pengarna och de blir kvar med en liten månadslön. Ndoumbe som är en duktig målgörare gör 16 mål på 22 matcher i Iraks högsta division.

En vän till killarna ringer från Thailand och erbjuder proffs spel i Prachuapkhirikan Ndoumbe och Josef köper varsin enkel biljett och åker till Thailand. När de träffar tränaren blir det kalla handen ”inga svarta spelare i mitt lag”. Nu är de utan lag utan pengar ibland stannar de till hos mig och tar en kaffe och vi brukar snacka lite fotboll. Killarna håller hög klass och de är mycket billiga finns det något svenskt lag som kan vara intresserade?

Här är en bild på Ndoumbe när han spelar i Irak.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Man kan undra vad som är viktigast, att laget vinnet eller vilken färg spelaren har???

2011-03-21 @ 16:32:01
Postat av: Annika

Fy fan vad ledsen och ilsk jag blir när jag hör sånt här...tyvärr är det nog inget ovanligt i detta land.

2011-03-21 @ 16:39:59
URL: http://50ibkk.blogspot.com
Postat av: Anonym

2011-03-21 @ 22:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0