Marlee på väg till festen


Marlee flyger till Bangkok. Jag har skickat en taxi som hämtar henne och taxin har order att köra hem Marlee direkt eftersom det är en överrasknings fest som väntar. I taxin ringer Marlee och berättar att hon måste hjälpa en tjej som flög med samma flyg från Burma. Marlee kör henne till ett hotell i Bangkok. Det är inte lätt att ha en tids plan med Marlee men det ska fungera om hon inte hittar någon mer på vägen som hon måste hjälpa. Äntligen framme Marlee sliter upp passet och hon spricker nästan av stolthet och lycka. Skynda dig att duscha jag är hungrig säger jag med vetskap om att festen redan har börjat. Tio minuter senare är vi på väg med Motorcykeln. Hon sitter bakpå och frågar varför jag inte var och mötte henne på flygplatsen har du inte saknat mig….jag hinner inte svara på den frågan innan vi svänger in till den nyöppnade musik baren . Här väntar ca 60-70 personer på att få fira Marlee. Det blev en fantastisk fest med mycket sång, dans och glädje. Vi fick många ryggdunkar och lyckosparkar under kvällen.  Jag tar tillfället i akt lånar mikrofonen går ner på knä och friar till Marlee vill du gifta dig med mig det blir tyst alla håller andan hon tänker någon minut………..svarte blir JA.

Olivia var den första som grattade Marlee
al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie / Malee

GRATTIS, va kul!

2011-03-10 @ 07:17:19
URL: http://gingmalee.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Men va roligt stort Grattis! Blir det bröllop i Sverige eller Thailand? Kram till er båda:-)

2011-03-10 @ 08:12:30
Postat av: Bm

Å, vad underbart...att hon är hemma och att allt gått bra....och vilken härlig hemkomst hon fick....fest och ett frieri. Stort grattis till er båda!

2011-03-10 @ 09:27:39
Postat av: Hans Björkman, Vanravi II, R 29

Tack Jonnie för en underbar fest. Det var roligt att tillsammans med dig o Msarlee få fira hennes lyckade pass/visumresa och henness födelsedag.

Ett extra tack för att även jag blev firad på min 67-årsdag.



Friandet var kvällend höjdpunkt, och jag tackar särskilt för inbjudan till bröllopet i januari 2012.

Hasse Björkman

2011-03-10 @ 09:59:10
Postat av: Familjen Bergqvist

Stort grattis till er båda! Vad underbart det är med lyckliga slut:)

2011-03-10 @ 12:38:58
Postat av: Annika

Du kunde inte valt ett bättre tillfälle till ett frieri....Lycka till och var rädda om varanndra.

2011-03-10 @ 15:59:52
URL: http://50ibkk.blogspot.com
Postat av: Monica Dackmar

Men åhh!! Vad härligt med ett frieri!! Jag satt bara och log när jag läste detta.. GRATTIS!!

2011-03-10 @ 16:01:53
Postat av: HANSJO

GRATTIS till allt! En riktig solskenssaga som dessutom är sann! Tack för att vi fått vara med på denna fantastiska "resa".

2011-03-10 @ 18:05:28
Postat av: Henrik

Har följt bloggen ett tag nu och idag sitter jag och ler framför datorn.

Så mycket svårigheter med pass och annat och nu detta ...

Grattis!!!!

/H

2011-03-10 @ 18:21:49
Postat av: Marie

Blir så glad och helt varm inombords när jag läser detta. Grattis till er båda. Ta hand om varandra.

2011-03-10 @ 19:06:16
Postat av: Lotta

Nej men va kul! Bra initiativ att fria på detta sätt. Lycka till båda två!

2011-03-10 @ 20:14:18
Postat av: Johanna S

STORT Grattis!!! Jätteroligt!!! Kram på er...

2011-03-10 @ 21:13:33
Postat av: mippson

Fantastiskt!! Stort grattis! Jag har följt din blogg ett tag, och fast jag inte har träffat er så har jag blivit så gripen av dina berättelser om ert liv i Thailand och om modiga Marlee. Jag önskar er allt gott i framtiden.

2011-03-10 @ 21:30:19
Postat av: Ulla o Mats

Vad roligt ett stort grattis och lycka till!

2011-03-10 @ 22:29:03
Postat av: Frallan

Grattis så mycket. Jag fick gåshud när jag läste.

Lycka till med allt!



Jag har följt bloggen med stort intresse sedan jag såg länken på forumet.

2011-03-11 @ 06:28:02
URL: http://tastelikechicken.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ett stort grattis.

/Fredrik

2011-03-11 @ 08:01:45
URL: http://www.sandcon.se
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Man får gratulera till att allt gått bra. Lycka till med förestående brölloppsplaner nu.Fick rysningar när jag läste det här inlägget. Kram

2011-03-11 @ 10:07:38
Postat av: Kenneth Å

Whaw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis!

Slutet Gott! Allting Gott!

Lyckan kommer lyckan går. Lyckliga ni som varandra får!

Happy You!

Kenneth

2011-03-11 @ 22:12:20
Postat av: lena hackell

Ett varmt och hjärtligt Grattis till er båda!

Följer din blog och har hållt tummarna för din Karen-prinsessa.

Kan du vidarebefodra en hälsning från en falangtjej -jag beundrar hennes mod och varma själ.

Lycka till!

2011-03-12 @ 13:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0