Monalisa

Titta noga på den här mannen vad säger hans ansiktsuttryck? är han sorgsen, trött, uppgiven, rädd, likgiltig? Eller har han ett gåtfullt leende precis som Monalisa?

Jag träffade honom första gången i djungeln för 6-7 år sedan. Eftersom vi inte förstår varandra brukar vi studera varandra länge under tystnad.  Tittar man noga så ser man de röda spottfläckarna på hans skjorta som kommer av den röda tobaken som han tuggar.  Han är mycket gammal men har ändå ett vackert ansikte. Tänk om jag kunde förstå hans språk jag tror att han har många spännande historier att berätta.

Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tror han är lite hög av beteltuggande, hi,hi!

Svar: Han har tuggat betelnötter en bra bit över 80 år nu så det biter inte mycket på honom
Thaikalle

2013-04-26 @ 05:46:40
Postat av: Annika

Att försöka läsa olika ansiktsuttryck är spännande. Jag tror han har lite ont av ålderskrämpor som han försöker bota med sitt beteltuggande som säkert hjälper lite mot smärtan. Han har säkert haft ett hårt liv på olika sätt som speglar sig i ansiktet. Synd, som sagt, att inte kunna förstå vad han har att berätta, det skulle vara intressant att ta del av hans livsupplevelser.

2013-06-03 @ 02:37:26
URL: http://annikathailand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0