En vanlig dag i paradiset

Jag vaknar tidigt 0500 det är fortfarande mörkt Billi är också vaken vi tassar ut och kickar igång motorcykeln. Det är svalt och skönt på morgonen innan solenstrålarna  tittar fram.
Vi kör mot bergen närmare bestämt Dansingkhon.

Lagom när vi kommer fram lyser dom första solstrålarna på oss och det värmer gott efter motorcykelfärden. Nu börjar det kurra i magen.
Vi går runt bland dom bofasta och kikar in hos en gumma som lagar mat i soluppgången. Här blir vi bjudna på frukost.

Gästfriheten är stor även hos fattiga man delar alltid med sig av maten.
Billi och jag tackar för maten, vi fortsätter ner i dalen. Nu är det redan liv och rörelse. Burmeserna kommer tidigt och säljer allt möjligt men framför allt orchideer. Karenfolket och thai köper upp det som Burmeserna säljer sedan säljer de i sin tur till Bangkokbor som kommer senare på dagen.
Dansingkhon är en slags grossist marknad på orchideer som säljs vidare på olika platser  i Bangkok
Denna marknad rekomenderar jag alla att besöka som har vägarna förbi helst lördagar.

Här säljer Burmeser trädstycken som man fäster orchideerna på.
  
Vackra orchideer, Två hungriga ungar Starar. En flicka vill hålla i Billi.

Det är dags för Billi att sova middag ögonelocken är tunga
Bästa perioden är runt songkran för då blommar dom flesta orchideerna  10/4 är det även stor festival i Dansingkhon och jag kommer att göra ett nytt inlägg.

Klockan är nu 12.00 och det är full rulle det är dags för mig att dra vidare. jag styr mot Prachuapkhirikan, Här tittar jag på  fiskebåtar som kommit in och lossar nattens fångst.

Fiskebåtar i Pracuhapkhirikan

Inget går till spillo
Nej nu är det dags för lite avkoppling hem och hämta badbrallorna och en god bok. Sedan till hat Amanaou jag har visat bilder tidigare men det är så fint så det tål att ses igen.

Titta vad vackert
Så här kan en helt vanlig vardag se ut i paradiset Thailand.


Kommentarer
Postat av: Susanne o olivia

den där billie var el är bra sööt...:)

2009-04-06 @ 09:26:11
Postat av: thaikalle

Ja jätte söt men lite busig

2009-04-07 @ 21:04:21
URL: http://www.thaikalle.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0