Munk party


Så var det åter dags att gå på ett munk party. festen börjar tidigt på morgonen och håller på till sena kvällen. Unga män brukar hedra sina föräldrar genom att bli munk. Munk är han då i 3 månader

Här har vi då munken med sin mamma, pappa och syster. Även linslusen Marlee kom med på fotot

På den här festen var det ca 800 gäster. Hur kan man ha råd med sådana jättepartyn? Jo i Thailand lämnar man inga presenter på brölopp, munk partyn, hus invigningar utan man lämnar ett kuvert med pengar i stället.
På bilden är det dansöserna och linslusen.

Den här flickan är kanske 4-5 år hon var klart populärast av alla artister.


Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Din blogg är intressant. Du beskriver platser som jag själv inte varit på trots många år i samma land. Kommer snart tillbaka och hälsar på hos dig!

2009-12-15 @ 14:35:20
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Stina

Underbara bilder som vanligt!

//Stina

2009-12-16 @ 21:09:06
URL: http://swe-thaiparadise.blogspot.com/
Postat av: petra på huset

åååhhhhhh skulle så gärna vilja komma bort jag med!!! härhemma är det en halv meter snö (gillar iofs snö) men det skulle vara skönt att bara få kolla BORT från allt! : )

2009-12-22 @ 14:27:00
Postat av: thaikalle

Petra!

Det låter inget vidare åk till Thailand vet ja

2009-12-23 @ 04:27:36
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: peeeeetra

finns det nån liten palm man kan sova under då??? ;-) tack för julpussen förresten hihihi

2009-12-23 @ 22:49:11
Postat av: thaikalle

Petra!

hoppas att den smakade bra och att den inte var stickig.

Jag har fixat två palmer och en hängmatta till dig

2009-12-24 @ 03:56:29
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: petra

låter kanon hehehe får väl ha med mig regnkläder om det kommer regn på mig där i hängmattan ;-)

pussen va...ja...lite stickig...men jag överlevde! hoppas du haft en bra jul!

2009-12-29 @ 15:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0