Tujtuj

Tujtuj
Tujtuj är snabb som en vessla och hon blir bara tjuvaktigare för varje dag som går. En dag när jag satt och läste en bok, såg jag att hon sprang runt i trädgården med något i munnen.
Hon hade lyckas stoppa in sin lilla hand i min ficka och dra ut mina kontokort från plånboken vilka hon tuggade rejält på
Här har Tujtuj lyckats krypa ut i jackärmen när jag är ute och körde Mc
Jag bor bredvid en liten butik, utanför butiken ligger 4 hundar och vaktar. Hundarna gillar inte apor, Tujtuj gillar butiker. Ibland utmanar Tujtuj ödet hon tar fart sicksackar mellan hundarna in i butiken, där blir hon jagad med en kvast av butiksägaren.

Men hon lyckas oftast få med sig ett paket kakor sicksackar mellan hundarna in på tomten och upp i ett träd där mumsar hon på kakorna.
Det är ett skådespel som jag ligger och tittar på från min hängmatta.
Därefter dröjer det ca 10 min  innan en mycket upprörd butiksägare kommer till mig och vill ha betalt för kakorna. Jag lugnar honom och säger att självklart ska han få betalt för kakorna, jag passar samtidigt på att beställa några kalla Chang av honom som han snabbt springer och hämtar.

Alla är nöjda Tujtuj fick sina kakor butiksägaren fick sälja lite, Jag fick mina kalla öl levererade utan att behöva kliva upp från hängmattan(bara hundarna är missnöjda dom missar Tujtuj varje gång)
Glass är gott
Det är så himla gott
Tujtuj
Efter en hel dags bus somnar Tujtuj med nappflaskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0