Några bilder från en liten by med Karenfolket


I den här lilla byn är det fattigt som i alla byar där Karenfolket lever. Det är inte svårt att hitta charmen i byn människorna, husen, barnen alla är trevliga och gästvänliga och jag blir väl omhändertagen.

Här ryker det undrar om dom lagar mat? Jag går in och tittar

Nu hade jag tur maten är precis klar och jag blir bjuden på en god måltid. Ris, vegetarisksoppa och fisk.

Det är spännande för barnen när dom får besök

Hyddorna byggs oftast på pålar

Husen eller hyddorna ser väldigt enkla ut på utsidan

På insidan ser det hemtrevligt ut inte lika mycket möbler som vi har men det blir ju lättare att städa. När jag sover i en sådan här hydda ska jag erkänna att jag är rejält ledbruten av att ligga på det hårda golvet.
Ibland brukar jag åka till en marknad och köpa kött, fisk, grönsaker, ris, kaffe. Sedan åker jag och Marlee med min Motorcykel till någon by. Där lagar vi mat tillsammans pratar, skojar och har det mysigt.
Al photos on this blog  copyright Thaikalle

Kommentarer
Postat av: Mattias Sörensson

Riktigt bra jobb! Du gör ett strålande jobb och förtjänar massvis utav beröm!

2009-07-29 @ 14:43:09
URL: http://fotbollsoraklet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0