Stomen är rest i tigerbyn


Nu håller vi på att resa stomen till mitt hus i tigerbyn. Huset byggs på pålar och golvet blir 160cm från backen. jag vill bygga huset helt i Karenfokets stil.

tolv st pålar med tre meters mellanrum.

Bambun är stark och seg golvet håller även för en stor och tung farang.

På baksidan växer det papaya träd.

En av mina nya grannar tittar på

Hans tatueringar är hand knackade med bambu.

Ungdomarna i byn tränar volleyboll. När huset är klart ska jag vara med och spela och kanse blir det ett och annat servess från min sida.
Varför bygger jag ett hus här? Ja det ska ni få reda på längre fram i den här bloggen.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hur långtid tar det för att huset ska bli färdigt?

2010-03-27 @ 04:43:03
URL: http://www.thailand-rayong.com
Postat av: thaikalle

Nu regnar det mycket. Annars ca 1 vecka

2010-03-27 @ 08:02:54
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0