Bilden har vunnit kategorin "vardagsliv i SN:s foto tävling


Bilden är tagen på gränsen till Burma flickan tillhör det utsatta karenfolket hennes familj har flytt över gränsen till Thailand för att undslippa Burmas militär diktatur. 
 
Fotografen K-G-Z Fougstedts komenterar bilden så här
 "”Somliga går med trasiga skor, säg vad beror det på?”, när jag såg denna bild för första gången dök Cornelis Vreeswijks kända visa upp i mitt huvud. Vardagen ser så olika ut för oss.
Denna bild fick mig att vakna upp, tog tag i mig och ruskade om. Det är just det som bra bilder ska göra"

Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Lotta

Den är så himla gullig, jag har ju sett den tidigare i din blogg....

2011-08-23 @ 08:02:57
Postat av: doris christenson

Bilden gör mig glad och ödmjuk! För en tid sedan var jag på en liten fotoutställning i förorten i Göteborg, där jag bor. En bild fångade mig mer än andra. Eftersom jag ser dåligt trodde jag först att det var en bild på samer... tills jag upptäckte att naturen inte var norra Sverige. Fotografen berättade att det var Karenfolk i Thailand, på gränsen till Burma. Jag tipsade henne om din blogg.

2011-08-23 @ 18:46:02
Postat av: doris christenson

Stort, stort garattis! En mer än värdig vinnarbild!

2011-08-26 @ 12:07:44
Postat av: thaikalle

Tack Lotta och Doris.



Doris jag har själv gjort samma kopplingar som du när det gäller samer och karenfolket. Frågan är om det inte är samma folkslag från början....undrar om någon har forskat i det???

2011-08-26 @ 17:43:24
Postat av: Grattis till vinsten ! :)

Nu får du satsa på en karriär som fotograf också :)

//Björn

2011-09-03 @ 09:12:17
URL: http://www.nim.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0