Kolmården ett måste för djur intresserade Marli


Ellen och Olivia ska visa Marli Kolmården

"Marli"Jag blir glad när jag ser alla barnfamiljer som kan njuta av de fina djuren samt alla fina lekplatser som barnen kan leka i. Barnens hage är fin där kan barnen klappa djuren. Kolmården är en myckert vacker och trivsam plats.

Barnens hage

- Vad gillade du bäst på Kolmården?
- Delfinariet väldigt vacker med alla färger, delfinerna var jätte duktiga och Gorillan den stora silver ryggen var jag lite rädd för han såg så arg ut.
- Något som du blev besviken på?
- Ja vi hittade blåbär och dom var jätte jätte små. Jag har sett bilder i Thailand på blåbär och då var de stora som golfbollar och växte på träd. Men smaken gillade jag i varje fall.

Marli och Olivia hittar ytte pytte små blåbär men de är goda.

Den här elefanten har den Thailändska kungen gett till den Svenska kungen.
- Är det sant? Min kung är väldigt god och han gillar nog er kung
Al photos on this blog copyright Thaikalle




Kommentarer
Postat av: Brittmari

Fina bilder! Tack igen för att vi får "vara med" på ett hörn. Det var länge sedan jag var på Kålmårdens djurpark...nu blev jag sugen att göra en liten visit. Kan det vara plommon som du sett på bild, Marli?

Jag vet att det finns blåbär som växer som på små buskar, de kanske även är lite större, men dessa blåbär är sådana som man odlar i trädgårdar och finns inte vildvuxna. Ha det bra och uppdatera oss snart igen!



Brittmari från Örebro

2011-07-15 @ 12:09:29
Postat av: Thaikalle

Hej Brittmari!



Jag tror att Marli har sett bilder på jätte blåbär som används i Thailand för att locka Thailändska bärplockare till Sverige och är de så stora så plockar man lätt 90kg/dag.



Klart att du ska ta en tur till Kolmården Marli rekomenderar delfinariet.



ha en härlig sommar

Thaikalle

2011-07-15 @ 14:27:13
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Lotta

Rackarns stort barn i barnens hage...... ;-)

2011-07-17 @ 07:47:52
Postat av: thaikalle

Lotta!

Även dom stora barnen fick komma in...

2011-07-21 @ 09:46:00
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Kolmården är inte något ställe man överhuvudtaget skall besöka om man är djurvän.

Djuren har tagit från sitt rätta element, från det fria och satts i en park för att stressas av tittande, högljudda människor. Dessa djurparker som Kolmården tex är inte ett ställe som räddar djuren(som de själva säger), utan då är ett stort reservat utan besökande människor att föredra hundra gånger om!! Så bort med alla dessa djurparker som faktiskt bara är till för att tjäna pengar för människan! Och delfinarium ska man sannerligen inte heller stödja med sitt besök!

Jag kollade in denna blogg efter att ha sett den på Djurens Rätts sida på Facebook i hopp om att den var en djurvänlig sådan. Men nu undrar jag ju verkligen om det är en sann djurvän som skriver bloggen?? Bara en undran, inget illa menat! Kanske har du inte tänkt så långt o satt dig in i vad djurparker faktiskt gör med de vilda djuren?

2011-10-13 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0