Charlottes kommentar

Kommentar från Charlotte.
""Kolmården är inte något ställe man överhuvudtaget skall besöka om man är djurvän.
Djuren har tagit från sitt rätta element, från det fria och satts i en park för att stressas av tittande, högljudda människor. Dessa djurparker som Kolmården tex är inte ett ställe som räddar djuren(som de själva säger), utan då är ett stort reservat utan besökande människor att föredra hundra gånger om!! Så bort med alla dessa djurparker som faktiskt bara är till för att tjäna pengar för människan! Och delfinarium ska man sannerligen inte heller stödja med sitt besök!
Jag kollade in denna blogg efter att ha sett den på Djurens Rätts sida på Facebook i hopp om att den var en djurvänlig sådan. Men nu undrar jag ju verkligen om det är en sann djurvän som skriver bloggen?? Bara en undran, inget illa menat! Kanske har du inte tänkt så långt o satt dig in i vad djurparker faktiskt gör med de vilda djuren?
Charlotte""
Jag fick en mycket bra och tankvärd kommentar av Charlotte som jag gärna vill lyfta fram. Jag håller med Charlotta att djurparker inte är någon bra eller naturlig plats för djur.

Jag har varit på flera Zoo och naturreservat runt om i världen och sett vidriga förhållanden för djur på vissa ställen. Jag är intresserad av djur och har alltid varit det, mitt första besök på kolmården som barn väckte mitt intresse för djur och jag kan idag göra en liten insats speciellt för Gibbonapor. Jag kan bara konstatera att Kolmården sköter om sina djur på ett mycket bättre sett än många andra parker runt om i världen. Att ta barn till kolmården ser jag inte som något problem, här får de chansen att upptäcka djur här informeras barnen också vilka djur som är utrotningshotade och varför. Det finns även många möjligheter att donera pengar till utrotningshotade djur på kolmården som vi givetvis gjorde vid vårt besök. Besöksfria naturreservat är att föredra men kostar pengar. Jag tycker bättre om att besöka naturreservat som jobbar aktivt med att försöka få tillbaka djuren i sitt rätta element. Jag är orolig för tigern som snart är utrotad och snart bara finns på djurparker här är det viktigt att parkerna samarbetar för att kunna placera ut lämpliga individer på naturreservat. Det är samtidigt svårt att endast se allt svart eller vit.

Djur fascinerar oss människor och vi bör kanske tänka till en eller två gånger varför vi besöker en djurpark. Ett besök på Kolmården behöver inte betyda att man inte är djurvän. Jag tackar Charlotte för hennes kommentar som fick mig att tänka ett steg längre
Al photos on this blog copyright Thaikalle



Kommentarer
Postat av: Lotta

Inte att förglömma sätts det också ut hinder i vägen för de som verkligen vill hjälpa. Tänker på t ex Jan Lindblad som tillsammans födde upp två tigerungar för att placera tillbaka i Indien. Allt var klappat och klart när de indiska myndigheterna efter mycket samarbete plötsligt sa nej. Vad gör man då med dessa tigrar? Avlivar dem? Nej, de hamnade på Kolmården och jag är inte säker på vilket alternativ som varit bäst. Vi kan ju tyvärr inte fråga tigrarna....

2011-10-15 @ 09:36:00
Postat av: Annika

Håller med Charlotte men även Lotta lite. Det bästa är att låta djuren vara i sitt rätta element och rå sig själva. De starka överlever och de svaga går under, det är den krassa verkligheten för att djuren ska bli så pass starka att överleva i denna hårda värld samt föra starka gener vidare istället för de svaga. Vi människor försöker hjälpa till ibland på både gott och ont.

2011-10-17 @ 05:16:35
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: north face outlet

<p><strong>North Face Torpedo Jackets ALHN /Back Review</strong>: </p><p>1 <strong><a href="http://www.salenorthfaceoutlet.com">Nroth Face Outlet</a></strong> in the choice of equipment, I tend to be more versatile,like this trench coat urban leisure in daily use are very good, Also used in outdoor sports in the same performance.</p><p> 2 <strong><a href="http://www.salenorthfaceoutlet.com">North Face Outlet Sale</a></strong> the process of using natural ventilation is not fast drying so strong, but when the weather is relatively cool wind performance can compensate for this A disadvantage. </p><p>3 The coat material is also man-made fibers, so feel so good on the past, but no other kind of market coat the skin Feeling like a plastic film. </p><p>4 <strong><a href="http://www.salenorthfaceoutlet.com">North Face Sale clearance</a></strong> in perspiration, and is worthy of recommendation. Although a large number of sweat will stick in the skin. But in a short time after the break, quickly dry,Not like the kind of product on the jacket layer of water vapor. 5 after admission it is very portable. This I am very satisfied. However, small pockets of admission, admission to spend some effort Overall, this is a very good lightweight equipment. Recommended!</p>

2011-10-28 @ 08:47:13
URL: http://www.salenorthfaceoutlet.com
Postat av: north face outlet

New [b][url=http://www.2011newjordan.com]2011 New Jordans[/url][/b] South Florida Classic in addition to LBJ came the Lebanon 9 "cannon", there is a big brother also reported the latest signature shoe, and that is Chris Paul. Just-Jordan CP3.IV shape has been criticized for not to force or also to help catch the wave lower, but regardless of how the previous speculation and rumor, Paul, after this two-CP3.V on foot, or give the impression very beautiful. [b][url=http://www.2011newjordan.com]New Jordans 2011[/url][/b] The gray color is for the Classic black uniforms and specifically with the. The game definitely is CP3.V a very good campaign.[b][url=http://www.2011newjordan.com]New Jordan Shoes On Sale[/url][/b].

2011-10-28 @ 08:47:49
URL: http://www.salenorthfaceoutlet.com
Postat av: Anonym

ha en fin dag :)

2011-10-28 @ 08:58:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0