Vattenfall i Burmas djungel

Vattenfall i Burmas djungel

Nu ska Karenfolket visa mig några vattenfall som ligger 5-6 timmars vandring in i Burmas djungel. Den här gången är jag förberedd konditionen är mycket bättre nu än tidigare jag är stark.  En kompis har lyckats tjata till sig att få följa med på vandringen. Först var jag tveksam jag vet ju att det kan fresta på rejält.


Men vad fasen han är ju från Finland finsk sisu. Det ska väl räcka och så är det bara en kort vandring. Vi ska även försöka jaga lite hjort och vildsvin och jag kanske får chansen att prova mitt nya gevär


Vi åker Motorcykel till bergetsfot. Här ifrån ska vi gå till det första lägret på egen hand  uppe på toppen ca 1,5 timmes vandring med brant stigning väntar karenfolket.


Vi tar på oss packningen Jag, Toivo och Marlee och börjar gå med bestämda steg uppför. Det dröjer inte länge innan Toivo börjar pusta och frusta.  Efter 20 minuter börjar jag bli orolig för Toivo det ser ut som han ska drabbas av slaganfall eller hjärtatack. Den finska sisun har blåst bort för länge sedan. Toivo som är en gammal elitidrottare från Finland får bekänna färg.

Här är kvinnan som hjälper Toivo
 
En mycket trött Toivo
 Dubbel packning inget för veklingar
                                                                                            

Tack och lov kommer Marlees mamma i fatt oss hon ser att det är illa ställt med Toivo och tar hans packning den här dagen är det väldigt varmt så även Marlee är helt slut och jag tar hennes packning.


Jag känner mig mycket stark den här gången. Jag har tjuvtränat så att jag ska palla med dom här vandringarna och jag har kraft att kunna njuta av allt vackert.


När Marlees mamma kommer upp till lägret lämnar hon sin och Toivos packning, sedan går hon ner igen för att hämta Toivo.


I lägret träffar vi mina vänner som ska med på vandringen vi äter pratar, planerar det är god stämning och dom är glada att se mig igen.
  
Så är det dags att fortsätta vandringen Toivo slipper bära sin packning det är bättre att vi andra tar hans packning än att vi får bära hem honom.


Efter 5-6 timmar kommer vi fram till fina vattenfall här slår vi lägger och stannar i två dygn. Vi ska fiska, jaga, plocka orkidéer och bara njuta.
  
Den här frukten smakar som en blandning av aprikos och lime

Träden i djungeln är imponerande

En otroligt vacker orm

Det min vän inte vet om djungeln är inte värt att veta. Han var ju sjuk berättade jag tidigare. Så jag tog honom till sjukhus där kunde dom konstatera att han var fel medicinerad. Nu har han slutat att ta mediciner som en klinik  skrivit ut till honom och han är helt återställd


  
Det blev inga vildsvin eller hjortar denna gång

Anthony Hopkins???..............Nej nej bara Toivo som är vattenkammad
  
Ny grillad fisk

När min vän klättrar upp i ett sådant här träd tar det mindre än 10 sekunder att komma till toppen otrolig teknik

 


Behöver jag säga att vi har det ganska härligt här i djungeln..
 

Vad är detta ett dinosaurieavtryck?? Vi kollar hur djupt ca 2,5-3 meter. Här har inlandsisen dragit fram

Vandringen hem gick smärtfritt, Jag säger tack och hej för att ni orkade följa med på denna lilla resa.


Kommentarer
Postat av: Suss

Varje dag måste jag kolla in dina inlägg och bilder. Det är en höjdarblogg det här!



//nevelius från Thailandforum.

2009-02-22 @ 10:09:18
URL: http://susslever.blogspot.com/
Postat av: thaikalle

Tack Suss

2009-03-02 @ 17:31:44
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0