Grottor


Det är alltid lika spännande att utforska grottor.

Nu har jag hittat flera fantastiska grottor en del jätte stora men många många rum ibland hittar jag ett stup på 30-40m i vissa håligheter är det hundra meter upp till taket.

Väggarna bär spår efter miljontals års rinnande vatten.

Överallt är det olika droppstens formationer.

Droppstenarna gnistrar vackert

Jag kommer djupare och djupare in i grottorn och det känns nästan ovärkligt. Mer som en saga ett fantastiskt landskap och grottorna är gigantiska.

Vissa droppstenar är mer en 30 meter långa.

Vilken upplevelse.

Tur att jag har tagit med mig en fotogenlampa. Det är svalt här inne men samtidigt svettigt.
  


Här kan man spendera många timmar



Vackert och magiskt

Fullt med fladdermöss i taket



Den här grottan är otroligt vacker 120m upp är det ett  stort hål men bra ljus insläpp. Mycket växtlighet i botten. På bilden ser man bara en del av grottan som är ca 3-400m i diameter.

Det finns även ett tempel nere i grottan.
Al photos on this blog copyright Thaikalle


Kommentarer
Postat av: Annika

Vilka häftiga grottbilder! Var ligger den där grottan? Kan vem som helst gå dit och titta?

2010-01-28 @ 20:48:01
URL: http://annikathailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0